نالر

نالر - ریپ

نالر

نالر - ریپ

  • ۰
  • ۰

فایل PSD چیست؟

در مورد فایل های لایه باز، فرمتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، فرمت PSD است که مربوط به نرم افزار گرافیکی فتوشاپ است. هنگامی که شما با نرم افزار فتوشاپ طرحی را ایجاد می کنید، در هنگام ذخیره فایل می توانید فرمت ذخیره شدن را PSD انتخاب کنید و سپس فایل را ذخیره کنید. حالا هر بار که این فایل را باز کنید می توانید به صورت کامل آن را ویرایش کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا فایل را به دوستان خود بدهید و آن ها نیز قابلیت ویرایش تمامی المان های موجود در طرح شما را خواهند داشت. در مورد فایل های لایه باز PSD جالب است بدانید حداکثر حجم آن ۲ گیگابایت خواهد بود و بیشتر از آن امکان ذخیره فایل وجود ندارد. البته ۲ گیگابایت حجم بسیار زیادی است و تقریبا تمامی پروژه های مبتدی و حرفه ای حجم بسیار کمتری دارند.

 

تاریخچه طرح لایه باز از ابتدا تا اکنون

در مورد تاریخچه طرح لایه باز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما فایل های لایه باز PSD دقیقا از نسخه اول فتوشاپ که در سال ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد، به وجود آمدند. البته در نسخه های ابتدایی فتوشاپ، قابلیت های پیچیده مانند آن چه که الان در دسترس است وجود نداشت، اما در زمان خود یک نرم افزار فوق العاده و یک پیشرفت بزرگ در نرم افزارهای گرافیکی محسوب میشد.

 

کاربردهای طرح لایه باز

بدون شک طرح های لایه باز کمک بسیاری به طراحان می کنند. به طور مثال فرض کنید شما در یک کانون تبلیغات مشغول به کار طراحی هستید و روزانه چندین سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت دریافت می کنید. قطعا اگر سعی کنید تمامی کارت ویزیت و دیگر سفارشات را از پایه طراحی کنید وقت بسیار زیادی از شما گرفته می شود. حال شما می توانید به سایت طرح لایه باز مراجعه کنید و از بین صدها فایل لایه باز کارت ویزیت، طرح نزدیک به سفارش خود را دانلود کرده و با کمی تغییر آن را تحویل مشتری دهید. با این کار هم وقت بسیار کمتری از شما گرفته می شود و همچنین یک کار حرفه ای و با گرافیک خوب تحویل مشتری می دهید. این فقط یک کاربرد طرح لایه باز بود و موارد بسیار بیشتری وجود دارد که طرح های لایه باز شما را از پیچیدگی های طراحی راحت می کند.

 

بهترین مرجع دانلود رایگان یا خرید فایل لایه باز

حالا که با فایل های لایه باز آشنا شدیم به این نکته مهم می رسیم که آیا مرجع کاملی برای دانلود و خرید این فایل ها وجود دارد یا خیر؟ سایت های خارجی زیادی وجود دارند که این تصاویر را به صورت رایگان و یا فروشی در وب سایت های خود قرار داده اند. اما استفاده از این سایت ها دو مشکل بزرگ دارد. فایل های لایه باز رایگان موجود در این وب سایت ها حرفه ای نیستند و معمولا طرح های ساده ای هستند که بیشتر برای کاربران مبتدی مناسب خواهند بود. فایل های تجاری نیز که کاملا حرفه ای هستند قابلیت خرید از کشور ما را ندارند و نمی توانیم به راحتی از آن ها استفاده کنیم. دانلود قالب پست اینستاگرام

 

البته حتی اگر بتوانید دانلود کارت ویزیت لایه باز با روش های گوناگون این فایل ها را از سایت های خارجی خریداری کنید، باید هزینه بسیار زیادی بپردازید. به طور متوسط هر طرح لایه باز حرفه ای در سایت های خارجی حدود ۱۰ دلار قیمت دارد که چیزی نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان برای ما تمام می شود.

 

در این بین سایت آی دولوپر توانسته است با کمک ده ها گرافیک کار حرفه ای، فایل های لایه باز زیادی را برای شما آماده کند که تعدادی از آن ها به صورت رایگان و تعدادی با قیمت های بسیار ناچیز به فروش می رسد. اگر به قسمت طرح های لایه باز سایت مراجعه کنید موضوعات کامل و مختلفی را مشاهده خواهید کرد که تمامی سلیقه ها را پوشش خواهد داد.

  • ۹۹/۰۷/۱۶
  • Ye Pesar Khob Ke Bad Shod

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی