نالر

نالر - ریپ

نالر

نالر - ریپ

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدل سه بعدی چیست و از کجا تهیه کنیم؟

، تهران , (اخبار رسمی): مدل سازی سه بعدی فرآیند ایجاد یک مدل سه بعدی از یک شی است. با استفاده از سه بعدی ، می توان اندازه ، شکل و بافت یک شی واقعی یا تخیلی را ضبط کرد.

مدل سه بعدی چیست و از کجا تهیه کنیم؟

تاریخچه مدل سازی سه بعدی

اولین مدل های سه بعدی در دهه 1960 ایجاد شد. در آن زمان ، فقط آن دسته از متخصصان در زمینه مهندسی کامپیوتر و اتوماسیون که با مدل های ریاضی و تجزیه و تحلیل داده ها کار می کردند ، در  مدل سازی سه بعدی شرکت داشتند .

پیشگام گرافیک سه بعدی ایوان ساترلند ، خالق Sketchpad است. این برنامه انقلابی به ایجاد  اولین اشیاء سه بعدی کمک کرد  – 3D همان چیزی است که امروز به لطف Sketchpad است. ساترلند به همراه همکارش دیوید ایوانز اولین گروه  فناوری های رایانه ای را در دانشگاه یوتا افتتاح کرده است  . آنها تعداد زیادی از متخصصان با استعداد را از سراسر کشور جذب کردند که به پیشرفت این  صنعت کمک کردند . ادوین Catmull ، رئیس فعلی استودیوهای انیمیشن Pixar و استودیوی انیمیشن والت دیزنی ، یکی از دانشجویان Sutherland بود.

Sutherland و Evans اولین شرکت گرافیکی سه بعدی را در سال 1969 افتتاح کردند و آن را “Evans & Sutherland” نامیدند. در ابتدا از مدل سازی و انیمیشن سه بعدی بیشتر در تلویزیون و تبلیغات استفاده می شد ، اما با گذشت زمان ، حضور آن در سایر زمینه های زندگی بسیار افزایش یافت.

راه های ایجاد مدل های سه بعدی

یک مدل می تواند بصورت خودکار (با کمک اسکنر سه بعدی) یا دستی توسط یک مدل ساز سه بعدی (با استفاده از برنامه های ویژه رایانه  ای ) ایجاد شود. اغلب اوقات ، مدل سازی سه بعدی به فرآیندی اطلاق می شود که یک طراح با استفاده از نرم افزار یک مدل سه بعدی ایجاد می کند – در این حالت ، این اصطلاح مربوط به  مجسمه سازی دیجیتال است

راه های دیگری نیز برای دانلود مدل سه بعدی وجود دارد که به طور مثال میتوانید از سایت آی دولوپر به سادگی پروژه ها را دانلود و استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

  • Ye Pesar Khob Ke Bad Shod